Korduma kippuvad küsimused

Esiteks selgita, milline on sinu auto laadimissüsteem, kõige olulisem on teada laadimispistiku tüüpi (enamasti kas Type2 või Type1). Webasto Purel on statsionaarne 4,5 m pikkune Type2-pistik ja seda ei saa vahetada. Autode tehniliste andmete lehelt leiad tabeli, kus on toodud erinevate autode laadimissüsteemi põhiandmed. Pure sobib hästi nii pistikhübriididele kui täiselektriautodele, millel on Type2 laadimispistik.

Pure suudab anda välja laadimisvõimsust kuni 11/22 kW vahelduvvoolu. Erinevatel automudelitel on autosse integreeritud erineva võimsusega pardalaadijad, mille võimsus määrab kui palju laadimisvõimsust suudab auto tegelikult laadimisel vastu võtta. Pistikhübriididel on enamasti ca 3,6 kW pardalaadija ja täiselektriautodele on enamasti võimsam pardalaadija. Kontrolli Autode tehniliste andmete lehelt.

22 kW Pure saab statsionaarselt ühendada maksimaalselt 32 A 3-faasilisse vooluvõrku, mis vastab 22 kW laadimisvõimsusele, kuid selle palju laadimisvõimsust parasjagu vastu võetakse sõltub juba autost. Pardalaadijast võimsam kodulaadija ei tee laadimisprotsessi kiiremaks. Enamasti piisabki koju väiksema võimsusega laadijast. Isegi kui laadija on ühendatud 3×32 A vooluvõrku on võimalik Pure laadimisvõimsust vähendada, kuid seda peaks tegema elektrik.

Soovitatava laadimisaja arvutamise valem on lihtne: vajalik energia kogus [kWh] / laadimisvõimsus [kW] = laadimisaeg [h]

Valemiga on võimalik arvutada näiteks tühja aku täis laadimise aega, kuid tavaolukorras on elektri auto aku harva koju jõudes täiesti tühi, seega vajalik energia kogus on osa aku mahtuvusest. Üle öö laadimiseks on aega piisavalt ja laadimisvõimsus ei pea olema nii suur.

1. näide. 9 kWh pistikhübriidi tühja aku laadimine täis 3,6 kW laadimisvõimsusega: 9 kWh / 3,6 kW = 2,5 h.

2. näide. 36 kWh täiselektriauto tühja aku laadimine täis 7,2 kW laadimisvõimsusega: 36 kWh / 7,2 kW = 5 h.

3. näide. 36 kWh täiselektriauto 50% laadimine (=18 kWh) 7,2 kW laadimisvõimsusega: (36 kWh/2)/ 7,2 kW = 2,5 h.

Pure sobib ka Tesla mudelite laadimisjaamaks. Näiteks mitmetel Model S-mudelite puhul 22 kW Webasto Pure laeb autot 17 kW laadimisvõimsusega. 

Pure puhul ei ole võimalust ühendada seadet internetiga ja ei võimalda eristada kasutajaid. Pure on lihtsalt kasutatav, eelkõige kodukasutajale mõeldud elektriauto laadija. Nutikamate lahendustega on Webastol eraldi Live versioon.

Pure suudab automaatselt jätkata laadimist pärast voolukatkestust. Erinevate automarkide poolest võib siiski olla erandeid, kus laadimist ei alustata uuesti ilma juhi käsku.

Webasto Pure paigaldusel kõige tähtsam on turvalisus. Webasto Pure paigalduse peaks alati teostama professionaalne elektrik. Elektri kilbis peab olema A-tüüpi max 30mA rikkevoolukaitse. Seadmel on ka sisse ehitatud rikkevoolukaitse, B-tüüpi rikkevoolukaitset ei ole lisaks vaja. Seadmel on ka faaside järjestuse kontroll, kui faaside järjestus on vale, siis autot ei laeta täis võimsusega ja seade annab veast märku punase LED tulega.